אולג – העוזר הקולי הבנקאי הראשון שעוזר לצאת מהמינוס

הבנק הדיגיטלי הרוסי Tinkoff לקח את הבנקאות הפתוחה כמה צעדים קדימה, הלקוחות הרוויחו הרבה יותר מעוד בנק.

רחלי בינדמן רחלי בינדמן | 29 יוני, 2021

תכירו את אולג טינקוב, האיש שקרא על שמו בנק. והאמת? זה די הגיוני כי הוא הקים אותו. הבנק הדיגיטלי, שפועל ברוסיה הפך לאחד המצליחים בעולם ומאז הקמתו ב-2006 הצליח לגייס מעל 12 מיליון לקוחות.

 

טינקוב, שקרא לבנק שלו Tinkoff הוא אחד היזמים המוכרים והמוערכים ברוסיה. הוא הקים גוף שרואה את עצמו הרבה יותר מעוד 'בנק', גוף שהוא "אקוסיסטם פיננסי מקוון" המציע מגוון רחב של שירותים פיננסים ולייף סטייל.

 

איך זה עובד? 

 

אולג טינקוב לא קרא רק לבנק על שמו, אלא גם לעוזר הקולי הבנקאי הראשון שהוא יצר. תכירו את 'אולג'.

Siri, מאחוריך.

 

'אולג' תוכנת בראש ובראשונה כדי לעזור ללקוחות הבנק לחסוך. המשתמשים/ות בשירותי האפליקציה רק צריכים/ות לקרוא: “Oleg, let’s save” והעוזר הקולי יגדיר מגבלות תקציב יומיות, שבועיות וחודשיות, בהתאם לבחירת הלקוחות ויוודא שהם לא חורגים/ות מהן. אולג יתריע כשיתקרבו למגבלת התקציב ויזכיר להם/ן לעמוד ביעדי הבזבוזים שהגדירו לעצמם/ן. במילים אחרות, אולג עוזר ללקוחות הבנק לא להיכנס למינוס. 


אלא שאולג מתוכנת לעשות דברים מגניבים נוספים. כך למשל, הוא מתזכר את הלקוחות לבצע תשלומים קבועים וחוזרים בזמן. אגב, באפליקציה של Tinkoff חלק מהתשלומים האלה מתבצעים אוטומאטית – למשל תשלומי מיסים, חשבונות חשמל, קנסות תנועה וכו'. תשלומים אחרים כמו שכר דירה, שיעורים פרטיים ועוד יש להגדיר באופן עצמאי, ואולג יהיה שם כדי לתזכר לגביהם.


באמצעות פקודות קוליות פשוטות מצד המשתמשים/ות, אולג יכול לבצע העברות כספים, לשלם את חשבונית הסלולר, להציג ללקוח את ההכנסות וההוצאות שלו, להגיש תביעות ביטוח (תחת מוצרי הביטוח שהבנק משווק), לבקש משלוח מסמכים במייל, לעדכן פרטים אישיים ועוד. מגניב נכון?

 

בהמשך, היכולות של אולג רק ילכו וישתפרו. אולג יעדכן את הלקוחות על אירועים פיננסים משמעותיים, על מחירי מניות בבורסה, יזכיר להם/ן לבצע תשלומים חשובים, לנהל תקציב, לחסוך ועד. אולג אפילו יוכל לארגן טיולים עבור ללקוחותיו, לבחור להם/ן בתי מלון ולשלם עבורם/ן, להזמין טיסות ורכבות, לנהל הזמנות, לקנות כרטיסים לתאטרון ולאירועי ספורט, לקבוע פגישות עם הרופא, לתת המלצות השקעה ועוד. אם לא די בכך, אולג יזהה את טביעת הקול של הלקוחות ויחסוך להם/ן תהליך זיהוי ארוך ומסורבל.


היכולות הקיימות והעתידיות של אולג מתאפשרות בזכות האקוסיסטם שבנה Tinkoff שמבוסס על התשתית של הבנקאות הפתוחה. הרפורמה הזו, שנכנסת בהדרגה גם לשוק הישראלי, יכולה לעשות קסמים לחוויה הבנקאית שלנו. היא מאפשרת לנו, קודם כל, לקבל לידינו את המידע על הכסף שלנו ולשתף אותו עם שחקנים מתחרים כדי לקבל הצעות טובות יותר, אבל לא פחות חשוב, באמצעותה, בנקים יכולים להתחבר עם אינסוף נותני שירות וסטארט אפים חדשניים. בזכות הבנקאות הפתוחה יש 'אולג', האפשרויות שהיא מייצרת הן בלתי מוגבלות

 

וזה עובד. באמצעות הבנקאות הפתוחה, לצד שירותים בנקאיים "רגילים", Tinkoff מציע שירותי בידור ולייף סטייל, ביטוח, טיולים, שירותי תקשורת, תחבורה, כשנותני שירותים רלוונטים מתממשקים לאפליקציה של הבנק.

 

היום, הבנקאות הפתוחה כפי שמיושמת בישראל חלה רק על בנקים וחברות כרטיסי אשראי אבל בבנק ישראל, שיזם את הרפורמה, מסתכלים קדימה ורוצים להפוך אותה ל-Open Finance – הלקוחות יוכלו לקבל תמונה שלמה גם על הפעילות שלהם מול חברות הביטוח, קרנות הפנסיה ובתי ההשקעות, להתממשק לחברת החשמל, הסלולר והאינטרנט, ובהמשך? השמיים הם הגבול, כבר אמרנו. שחקנים/יות חדשניים/יות ומבוססי טכנולוגיה כמו הבנק הדיגיטלי יציעו את הגרסה הישראלית שלהם ל'אולג' והרבה יותר מכך. 


איך הייתם קוראים ל-Oleg כחול לבן? אולי אמנון? 😊

 

הירשמו לרשימת התפוצה הבלעדית שלנו וקבלו את הסיפורים הטריים ביותר

באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. למידע נוסף עיין בתנאי השימוש